/
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

تخلفات گسترده در شرکت پالایش نفت شیراز/حضور خارج‌نشینان در هیئت مدیره

بر اساس مصوبه دیوان محاسبات کشور بازنشستگان نمی‌توانند در هیئت مدیره شرکت‌ها حضور داشته باشند در حالی که در شرکت پالایش نفت شیراز به این مصوبه اهمیتی داده نشده و یکی از بازنشستگان که در خارج از کشور است در هیئت مدیره حضور دارد.
..
کد خبر : ۵۹۸۹۱

به گزارش نبض نفت در طی دو سه سال اخیر تخلفات گستردهای در شرکت پالایش نفت شیراز صورت گرفته که لازم است نهادهای مرتبط به موضوع ورود کنند.

به گزارش نبض نفت برابر ماده ۳۰ اساسنامه شرکت پالایش نفت شیراز، عدم حضور هر یک از اعضا هیات مدیره یا نماینده وی بیش از چهار جلسه متوالی یا شش جلسه متناوب در طول یک سال شمسی بدون عذر موجه موجب سلب عضویت وی در هیات مدیره می‌شود.

با توجه به بند قانونی فوق، یکی از اعضای هیات مدیره شرکت پالایش شیراز به نمایندگی از صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها که همسر و فرزندانش در کانادا ساکن هستند و مدام خودشان هم کشور را ترک می‌کنند در هیئت مدیره حضور دارند.

 آیا این شخص می‌تواند از فضای مجازی در کشور ثالث دیگری حضور خود را اعلام و در خصوص مسائل مهم اظهارنظر کند؟

آیا این عضو هیئت مدیره میتواند از کانادا با شرکت در تصمیم‌گیری‌ها رای دهد؟

با توجه به ممنوع بودن استفاده از پیامرسان‌های خارجی آیا از لحاظ امنیتی مشکلی برای ساختار شرکت و در نهایت کشور بوجود نمی‌آید؟

با توجه به نامه دیوان محاسبات کشور به شماره ۵۳۲۰۰/۱۲۵ مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ مبنی بر عدم بکارگیری بازنشستگان در هیات مدیره شرکت‌ها به چه دلیل برخلاف قانون از وجود ایشان استفاده می‌شود؟

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر