/
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸

چرا پتروشیمی مارون در پتروکم شرکت کرد؟

پتروشیمی مارون به عنوان مهمترین واحد الفین کشور طی دو هفته در دو نمایشگاه در جزیره کیش شرکت کرد تا حمایت قاطع خود از تولید داخل را نشان دهد.
..
کد خبر : ۵۹۸۰۲

به گزارش نبض نفت علی رغم اینکه پتروشیمی مارون دو هفته قبل در پنجمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در جزیره کیش حضور داشت اما در اولین نمایشگاه پتروکم که از 24 تا 26 بهمن در جزیره کیش برگزار شد حضور قدرتمندی داشت تا ثابت کند رویکرد حمایت از شرکت‎های دانش بنیان یک اصل برای این مجتمع پتروشیمی بوده و باید تداوم داشته باشد.

مقام معظم رهبری در بخشی از سخنان خود در خصوص شرکت‎های دانش بنیان تاکید کرده که "حمایت از شرکت‌های دانش بنیان داخلی، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد؛ بهره‌وری را افزایش می‌دهد؛ کیفیت محصول را افزایش می‌دهد، محصولات را رقابت‌پذیر می‌کند؛ یعنی در بازارهای جهانی، ما می‌توانیم از این محصولات به عنوان محصولات رقابت‌پذیر استفاده کنیم". در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و حمایت از شرکت‎های دانش بنیان، پتروشیمی مارون در پتروکم حضور یافت.

در اولین نمایشگاه( ایران پتروکم) با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان داخلی، گسترش باورمندی تولید داخل جهت اعتماد عملی به نخبگان و دانشمندان جوان ایرانی؛ سه قرارداد همکاری را با شرکت‌های دانش بنیان داخلی، امضا کرد. این سه قرارداد به شرح زیر است:

1- انعقاد قرارداد طراحی مهندسی، تامین، نصب و راه‌اندازی سانتریفیوژ جداسازی آب از بنزین واحد الفین برای نخستین بار در کشور در بین پتروشیمی‌های الفینی

2- بومی‌سازی ساخت کاتالیست نقره واحدهای اتیلن اکساید برای نخستین بار در کشور

3- استحصال نقره از کاتالیست مستعمل

باید تاکید کرد که قراردادهای دانش بنیانی پتروشیمی مارون در این نمایشگاه، با ارزش ارزی ۵۵ میلیون دلار؛ نقش بسزایی در رفع مشکلات فنی و فرایندی ناشی از تحریمها و کاهش وابستگی به شرکت‌های خارجی را به همراه خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر