/
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹

بازدید میدانی دکتر افقهی از مجتمع‌های پتروشیمی تاپیکو

دکتر بابک افقهی، سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) روز سه‌شنبه در جریان سفر استانی به خوزستان، از تعدادی از مجتمع‌های پتروشیمی و واحدهای تولیدی مستقر در ماهشهر بازدید کرد.بررسی پیشرفت پروژه‌های سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری برای رفع مشکلات این پروژه‌ها و مجتمع‌های تولیدی، از جمله اهداف اولین سفر استانی سرپرست تاپیکو اعلام شده است.
کد خبر : ۵۷۳۶۲

بازدید از پتروشیمی غدیر
 به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی  شرکت نفت ستاره خلیج فارس ، دکتر بابک افقهی در اولین گام از سفر استانی خود، از شرکت پتروشیمی غدیر بازدید به عمل آورد.
 افقهی در جریان این بازدید از اقدامات انجام‌شده و در حال انجام شرکت پتروشیمی غدیر تقدیر کرد و افزود: پتروشیمی غدیر با تکیه بر دانش کارکنان خود اقدامات خوبی را انجام داده و مرتباً اخبار رکوردشکنی‌های این شرکت به گوشمان می‌رسید و امیدواریم دنباله‌دار باشد.
سرپرست تاپیکو ضمن اشاره به اهمیت استفاده از استراتژی‌های روزآمد بازرگانی، ایجاد ظرفیت‌های خلق ارزش برای آیندگان را از مهمترین اهداف شرکت‌ها در ابعاد توسعه بازار و محصول برشمرد.
مدیرعامل پتروشیمی غدیر نیز با تشریح اقدامات صورت گرفته در این شرکت و راه‌اندازی دو طرح توسعه‌ای VCM2 و کلرآلکالی گفت: با در نظر گرفتن پتانسیل این شرکت و همچنین نیازسنجی در حوزه تولید و تأمین خوراک، دو طرح VCM2 و کلرآلکالی را راه‌اندازی کرده‌ایم که می‌تواند تا حدود زیادی خیالمان را بابت تولید پایدار و حتی افزایش آن راحت کند.
 لازم به ذکر است که پتروشیمی غدیر در حال ارتقاء سطح کیفی خود در سطوح مختلف است که نوید شنیده شدن ثبت رکوردهای جدید از سوی این شرکت در آینده‌ای نه چندان دور را می‌دهد.
لزوم رقابت شرکت‌های تاپیکو با رقبای منطقه‌ای
دکتر بابک افقهی، سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو)، در جریان بازدید از شرکت‌های تابعه این هلدینگ در استان خوزستان، در مجتمع پتروشیمی فن‌آوران حاضر و از نزدیک در جریان گزارش عملکرد و روند تولیدات این شرکت قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پتروشیمی فن‌آوران، در جریان بازدید سرپرست هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین از این شرکت که سه‌شنبه ۱۸ مهرماه در رأس هیئتی متشکل از معاونین این هلدینگ صورت گرفت، واحدهای تولیدی این مجتمع، مورد بازدید وی قرار گرفت و طی نشست مشترک با حضور مدیران پتروشیمی فن‌آوران گزارش عملکرد ۶ ماهه نخست به سمع و نظر وی رسید.
سرپرست تاپیکو ضمن تقدیر از تلاش‌های به عمل آمده توسط ارکان مدیریت و کارکنان شرکت پتروشیمی فن‌آوران در راستای دستاوردهای محقق شده، لزوم تغییر نگاه و توجه به رویکرد توسعه‌ای در دو حوزه مهم توسعه بازارهای هدف و در پی آن، توسعه و تنوع‌بخشی به محصولات را برای شرکت‌های تابعه متذکر شد.
افقهی اهمیت این تغییر در رویکرد را از جنبه تعهد و الزام این هلدینگ در تأمین انتظارات بایسته ذینفعان خانواده تأمین اجتماعی که جمعیتی بالغ بر ۵۰ میلیون نفر را در کشور در برمی‌گیرند، عنوان کرد و شرکت‌های تابعه را از توجه صرف به بازار داخل و سپردن گوی سبقت به رقبای منطقه‌ای در بازارهای بین‌المللی بر حذر داشت.
وی افزود: امروز باید هوشیارانه به دنبال عینیت‌بخشی به این دو دیدگاه توسعه‌ای باشیم و شناسایی نیازهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای می‌تواند مسیر توسعه بازارها و تنوع‌بخشی و توسعه محصولات را به‌عنوان یک زیرساخت اساسی محقق سازد.
تحقیق و توسعه و شناسایی نوآوری‌های موردنیاز در این راه و تأمین آنها نیز از دیگر موارد حائز اهمیت بود که مورد تاکید سرپرست تاپیکو در مسیر تحقق استراتژی توسعه بازار و محصولات قرار گرفت.
افقهی ابعاد توسعه محصولات را تنوع‌بخشی به تولیدات و نیز در کنار آن توسعه بازار خدمات، نظیر خدمات فنی و مهندسی که پتروشیمی فن‌آوران در زمینه آنها دارای سوابق چشمگیر داخلی است برشمرد و بر لزوم گسترش بازار خدمات فنی و مهندسی به فراتر از مرزهای کشور تاکید کرد.
او لزوم توجه به صادرات خدمات و دانش فنی و مهندسی به وجود آمده در پتروشیمی فن‌آوران را مجدانه مورد تاکید قرار داد و استفاده از فرصت‌های ایجادشده طی رویدادهای مختلف بین‌المللی داخلی و خارجی را برای تأمین و توسعه بازار در حوزه‌های خدمات فنی و مهندسی، راه‌اندازی و پیش راه‌اندازی و نیز تعمیر و نگهداری، مغتنم و مؤثر برشمرد.
سرپرست تاپیکو با اشاره به محدودیت منابع در اختیار و اهمیت مدیریت بهینه آنها به منظور تحصیل بهترین دستاوردها، گفت: سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه‌ای و تعریف پروژه‌های مربوطه در شرکت‌های زیرمجموعه باید به‌صورت دقیق و دارای مرتبه اطمینان بالا و کافی باشد و بازنگری و حتی توقف طرح‌هایی که دارای توجیه اقتصادی مکفی و دقیق نبوده و منافع ذینفعان را تأمین نمی‌نمایند ضروری است و تضمین تأمین منافع سرمایه‌گذاران و ذینفعان در این مسیر، بسیار مهم است.
او با اشاره به وجه تسمیه شرکت پتروشیمی فن‌آوران، اهتمام به نوآوری‌های روزآمد و فناوری‌های نوین در تعریف طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای در این شرکت را حائز اهمیت عنوان کرد و بر حمایت تاپیکو از کلیه طرح‌هایی که متضمن تأمین منافع ذینفعان باشند تاکید کرد.
 افقهی از لزوم به‌کارگیری رویکرد جامع‌نگر و آینده‌نگری در محصولات در کنار بنچ‌مارک صحیح، به عنوان یک پیش‌نیاز اساسی در تعریف و اجرای طرح‌های توسعه‌ای یاد کرد و پیگیری طرح‌های توسعه‌ای تعریف شده که دارای استدلال مکفی و مبتنی بر خرد جمعی و موجب ایجاد اطمینان خاطر باشند را مهم عنوان کرد.
 خروج پتروشیمی فارابی از زیان انباشته کار بسیار ارزشمندی بود

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی فارابی دکتر افقهی سرپرست شرکت نفت، گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) و هیات همراه روز سه‌شنبه از پتروشیمی فارابی بازدید کرد.
وی در حاشیه این بازدید و در جلسه با مدیران و سرپرستان مجتمع ضمن تقدیر از عملکرد بی‌نظیر این پتروشیمی طی چند سال اخیر با اشاره به موقعیت استراتژیک این شرکت گفت: پتروشیمی فارابی با توجه به موقعیت خوبی که از لحاظ نزدیکی به دریا و همچنین زمین مناسب دارد، برای رشد و توسعه، از ظرفیت بالایی برخوردار است.
وی با توجه به اینکه شرکت‌های زیرمجموعه تاپیکو باید نگاه توسعه‌ای داشته باشند، افزود: انتظار داریم که شرکت‌ها با تکیه بر دو رکن اصلی توسعه محصول و توسعه بازار، نگاه توسعه‌ای به آینده داشته باشند و از نگاه سنتی گذشته فاصله بگیرند.
سرپرست هلدینگ تاپیکو با تقدیر از عملکرد مدیریتی پتروشیمی فارابی در خصوص خارج کردن این شرکت از رکود و تعطیلی بیان داشت: تمام تلاش خود را برای حل مشکلات تأمین خوراک و ایجاد طرح‌های توسعه‌ای در این شرکت خواهیم نمود.
در ابتدای این جلسه نیز مهندس محمود فخرایی مدیرعامل پتروشیمی فارابی با ارائه گزارشی مبسوط از اقدامات انجام شده در این شرکت گفت: در مسیر رشد و توسعه و تثبیت شرکت چند پروژه مهم و کلیدی تعریف گردید که طرح احداث واحد تصفیه پساب صنعتی و تولید اسید فیوماریک در راستای حفاظت از محیط زیست به عنوان یکی از پروژه‌های مهم تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین توسعه مخزن داری با احداث مخازن سقف شناور از دیگر پروژه‌های این شرکت است که در حال انجام می‌باشد، البته طرح بزرگ تولید اتانول سنتزی از متانول نیز به عنوان مهمترین پروژه توسعه‌ای پتروشیمی فارابی در مرحله اخذ مجوزات لازم می‌باشد.
در ابتدای این بازدید نیز میهمانان با حضور در یادمان شهدای پتروشیمی فارابی به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمودند.
سرپرست تاپیکو روز چهارشنبه نیز با سفر به آبادان از واحدهای تولیدی مستقر در این شهر از جمله نفت پاسارگاد، ایرانول و پتروشیمی آبادان بازدید خواهد کرد.











 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر