/
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹

اهداف و برنامه‌های آموزشی موسسه مطالعات انرژی تشریح شد

معاون آموزش موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی، نقش و ماموریت اصلی این موسسه را ظرفیت‌سازی آموزشی و توسعه دانش و مهارت نیروی انسانی برشمرد و گفت: برقراری تعامل اثرگذار با شرکت‌های اصلی و تابع وزارت نفت از برنامه‌های مهم این موسسه در سال ۹۷ خواهد بود.
کد خبر : ۶۶۳۷
نبض نفت - علی رجبی دیروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) در یک نشست خبری به تشریح اهداف و برنامه‌های آموزشی موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی پرداخت و اظهار کرد: آموزش در تولید دانش و تبدیل آن به فناوری و به اشتراک‌گذاری آن برای بهره‌مندی هرچه بیشتر در مجموعه صنعت نفت، با ایجاد شبکه‌ای برای دسترسی آسان کارکنان به دستاوردهای آموزشی بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در شرکت‌های معتبر نفتی جهان و مقایسه سرمایه‌گذاری و اختصاص بودجه این شرکت‌ها برای تربیت نیروی کار ماهر و صلاحیت‌دار در صنایع نفت و گاز جهان، به منافع آنها به ازای آموزش تخصصی اشاره کرد و گفت: پیشگیری از اختلال و قطع تولید، کاهش ضایعات و پسماندها، کاهش حوادث، افزایش انگیزه کارکنان و ارائه تصویر بهتر از سازمان‌‌ها در جوامع صنعتی از مهم‌ترین مزایایی است که این شرکت‌ها را به سرمایه‌گذاری در بخش آموزش ترغیب می‌کند.

رجبی گفت: موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی در سال‌های گذشته مطابق با نیازهای اساسی صنعت نفت دوره‌های موثری در رشته‌های فنی مهندسی، اقتصادی، مالی، مدیریت، منابع انسانی، نرم‌افزارها، حقوق و قراردادها و مهارت‌های کاربردی نفت و گاز برای کارکنان برگزار کرده است.

معاون آموزش موسسه مطالعات انرژی گفت: نداشتن ارتباطات و همکاری‌های موثر، اثربخش نبودن آموزشی و انتقال تکنولوژی در خط تولید، نداشتن نظام مدیریت دانش و کمبود نیروی کار صلاحیت‌دار که مجموعه‌ای از دانش، مهارت، تجربه و رویکرد را همزمان داشته باشد، صنعت نفت را دچار چالش کرده است که برای رفع این موارد باید به طور جدی برنامه‌ریزی شود.

وی درباره اهداف آموزشی موسسه مطالعات انرژی که در سال ۹۷ اجرا خواهد شد، گفت : ظرفیت‌سازی و بهبود کیفیت آموزش با هدف تولید و انتقال دانش و تبدیل آن به فناوری و همچنین تعامل اثرگذار در سطح ملی و بین‌المللی باهدف تبادل دانش و فناوری دو هدف راهبردی است که از سوی این موسسه مشخص شده است.

رجبی تصریح کرد: آموزش‌های موضوعی و حرفه‌ای که به دریافت مدارک بین‌المللی منجر شود، آموزش در دنیای مجازی، ظرفیت‌سازی و مشاوره‌های کسب‌و کار در حوزه آموزش از مهم‌ترین عناوین برنامه‌های آموزشی موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی در سال ۹۷ است.

معاون آموزش موسسه مطالعات انرژی گفت: تمرکز آموزشی این موسسه در چهار حوزه انرژی، صنایع بالادستی و پایین‌دستی، HSE و منابع انسانی خواهد بود.

منبع: شانا

  ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید


 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر