/
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

نگرانی‌ها درباره تقاضای چین قیمت نفت را کاهش داد

قیمت‌های جهانی نفت خام در پی نگرانی‌ها درباره روند رشد تقاضای نفت خام در چین کاهش یافت.
کد خبر : ۶۰۲۲۶

به گزارش نبض نفت به نقل از خبرگزای رویترز از دهلی‌نو/ توکیو، نگرانی از کندی رشد تقاضا در چین باعث افت بیشتر قیمت‌های جهانی نفت خام در معاملات روز دوشنبه (۲۱ اسفندماه) و تداوم روند کاهشی هفته گذشته شد، اگرچه طولانی شدن خطرهای ژئوپلیتیکی خاورمیانه و روسیه مقدار این کاهش را محدود کرده است.
قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۴ و ۵ دقیقه معاملات روز دوشنبه با ۵۵ سنت یا ۰.۷ درصد افت به ۸۱ دلار و ۵۳ سنت برای هر بشکه رسید.
نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۵۷ سنت یا ۰.۷ درصد افت، ۷۷ دلار و ۴۴ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.
هر دو شاخص نفتی طی هفته گذشته کاهش یافت، به‌طوری که شاخص‌های برنت و دبلیوتی‌آی به‌ترتیب با ۱.۸ درصد و ۲.۵ درصد افت روبه‌رو شدند.
هیرویوکی کیکوکاوا، رئیس مؤسسه اناس تریدینگ، یکی از واحدهای نیسان سکیوریتیز در این باره گفت: نگرانی‌ها درباره کندی روند رشد تقاضای نفت چین بر عامل تمدید کاهش عرضه داوطلبانه شماری از اعضای اوپک‌پلاس برای سه ماه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی غلبه کرد.
وی افزود: نشانه‌های متفاوتی از داده‌های مشاغل ایالات متحده آمریکا بعضی از معامله‌گران را بر آن داشت تا موقعیت خود را اصلاح کنند.
رئیس مؤسسه اناس تریدینگ گفت: خطرهای ژئوپلیتیک افزایش یافته است، با احتمال نبود امکان دستیابی به آتش‌بس در غزه و گسترش تنش‌های مسکو و کی‌یف کاهش بیشتر قیمت نفت محدود خواهد شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر