/
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

بازدید مسئولین سازمان ملی بهره‌وری، وزارت نفت و شرکت ملی نفت از تاسیسات شرکت نفت فلات قاره در منطقه خارگ

تیمی متشکل از مسئولین و کارشناسان سازمان ملی بهره‌وری ایران، تشکیلات و روش‌های وزارت نفت، اداره مهندسی ساختار، امور مالی و برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران طی 3 روز حضور در جزیره خارگ به منظور آشنایی با فعالیت‌ها و اقدامات صنعت نفت در بخش دریایی و گسترش تعاملات تخصصی از سکوی میدان مشترک نفت و گاز فروزان بازدید کردند.
کد خبر : ۵۷۸۴۴

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، در روز نخست حضور این تیم در خارگ، مسئولین از طریق شناور عازم سکوی میدان مشترک نفت و گاز فروزان شدند و از نزدیک در جریان تلاش‌ها و خدمات نیروی انسانی صنعت نفت در دریا و سختی کار قرار گرفتند.
در روز دوم حضور مسئولین در جزیره خارگ از شرکت پایانه‌های نفتی و پتروشیمی جزیره بازدید بعمل آمد. دیدار با مدیر و مسئولین شرکت نفت فلات قاره منطقه خارگ و برپایی نشست مشترک بررسی مشکلات و چالش‌های نیروی انسانی و جمع‌بندی برنامه‌های سفر در روز سوم و پایانی برگزار شد.
نیروی انسانی متعهد و خلاق سرمایه اصلی شرکت نفت فلات قاره
مهندس علیرضا متعالی مدیر منطقه عملیاتی خارگ در نشست مسئولین منطقه با نمایندگان سازمانی ملی بهره‌وری ایران که در سالن اجتماعات شهید صفری فلات قاره خارگ برگزار شد، نیروی انسانی متعهد و خلاق را سرمایه اصلی این شرکت دانست و گفت: در شرایط سخت تحریم، فرسودگی تجهیزات و کمبود امکانات و ریسک بالای عملیات تولید، کارکنان مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران خالصانه و با اتکا به دانش، توانمندی و ابتکار خود، بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای عملیات تولید و انتقال نفت و گاز از بستر دریا را انجام می‌دهند.
مدیر منطقه عملیاتی خارگ افزود: در سطح کشور واحدهای بهره‌برداری زیادی فعالیت دارند ولی قطعاً می‌توان گفت هیچ کدام از واحدهای مستقر در خشکی به اندازه واحدهای دریایی دارای پیچیدگی، ریسک و چالش نیستند.
وی خواستار توجه جدی مسئولین به معیشت نیروی انسانی فلات قاره به‌عنوان بازوی توانمند اقتصاد کشور شد و بیان کرد: کارکنانی که در شرایط سخت آب و هوایی مناطق عملیاتی برای صیانت از تولید نفت و گاز و برداشت هر چه بیشتر از میادین مشترک تلاش می‌کنند در مسیر توسعه و پیشرفت کشور گام برمی‌دارند و حمایت از آنان برای حفظ این سرمایه‌های ارزشمند الزامیست.
در ادامه روسای بخش‌های مختلف عملیاتی به تشریح دغدغه‌های عملیات تولید پرداختند.
کارکنان متخصص و متعهد وزارت نفت با وجود همه سختی‌ها و مشکلات، پای کار هستند
در ادامه نشست با مسئولین منطقه عملیاتی خارگ دکتر بهروز محمودی، معاون راهبری بهره‌وری امور تولیدی و زیربنایی سازمان ملی بهره‌وری ایران در تشریح اهداف بازدید از شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره خارگ گفت: با توجه به تدوین و به‌روز‌رسانی نظام نامه چرخه بهره‌وری کشور، این بازدید با هدف آشنایی نزدیک کارشناسان حوزه انرژی سازمان ملی بهره‌وری با تلاش‌ها و جزئیات فنی کار در بخش‌های عملیاتی صنعت نفت، آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای ارتقای بهره‌وری انجام شد.
معاون سازمان ملی بهره‌وری ایران بیان کرد: به دلیل نقش و جایگاه ویژه صنایع نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور و به تبع آن ارتقاء بهره‌وری، در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به مجموعه وزارت نفت شده است.
محمودی، حجم کار در مجموعه صنعت نفت و منطقه عملیاتی خارگ را بالا دانست و افزود: طی برنامه بازدید فشرده از سکوی نفت و گاز فروزان و تاسیسات خشکی شرکت نفت فلات قاره در جزیره خارگ، همچنین شرکت پایانه‌های نفتی و پتروشیمی خارگ، علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه دشمن و لزوم به‌روز‌رسانی تجهیزات، ملاحظه شد کارکنان متخصص و متعهد وزارت نفت با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات، الحمدالله پای کار هستند.
وی ادامه داد: موضوع لزوم توجه بیش از پیش به مطالبات و معیشت کارکنان صنعت نفت به‌ویژه در شرایط سخت عملیاتی جنوب، مشکلات ناشی از عدم جذب و نگهداشت نیروی انسانی متخصص از جمله دغدغه‌های مسئولین و کارکنان نفت بود که می‌بایست با نگاه جدیدی به موضوع،  راهکار مناسبی اندیشیده و از طریق توجه ویژه‌ای که دولت مردمی به ظرفیت‌های داخلی کشور دارد، مشکل حل شود.
ریسک‌های عملیات تا اندازه‌ای توسط ایثار کارکنان قابل پوشش است
در ادامه دکتر میثم رفیع پرهیزگار، معاون بهره‌وری، ارزیابی عملکرد و تعالی سازمانی اداره تشکیلات و روش‌های وزارت نفت در سخنانی بزرگترین نقطه قوت صنعت نفت را همکاری جمعی و حفظ سنگر توسط کارکنان آن دانست و تاکیدکرد: ریسک‌های عملیات تا اندازه‌ای با ایثار کارکنان قابل پوشش است و باید موضوع سرمایه‌گذاری و دیپلماسی انرژی و منافع مشترک با تمام دنیا بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
 معاون اداره تشکیلات و روش‌های وزارت نفت تعارض منافع را مانع حرکت صنعت کشور دانست و گفت: نیازمند تصمیمات سخت برای حفظ منافع ملی  و مدیران شجاع در رده‌های بالای نظام اجرایی کشور هستیم.
وی در تشریح اهداف تعامل با سایر سازمان‌ها بیان کرد: در مجموعه بهره‌وری و ارزیابی عملکرد وزارت نفت تلاشمان این است که بتوانیم حرف درست را به شیوه درست به مراجع ذیصلاح منتقل کنیم و با مسئولین و کارشناسان سازمان بهره‌وری، سازمان اداری و استخدامی و سازمان‌های تصمیم‌گیر در حوزه منابع انسانی، پروژه‌ها، شورای اقتصاد و ... به یک زبان مشترک برسیم که حضور عزیزان در بخش‌های عملیاتی نفت و آشنایی نزدیک با فعالیت‌های کارکنان صنعت ضمن ایجاد زبان مشترک، اثر عمیقی بر روی باورها و مکانیزم تصمیم‌گیری خواهد داشت.
معاون بهره‌وری و ارزیابی عملکرد و تعالی سازمانی وزارت نفت گفت: از سال گذشته تاکنون در 5 تا 6 ماموریت عملیاتی در خدمت مسئولین و کارشناسان سازمان اداری و استخدامی، همچنین سازمان ملی بهره‌وری و ... در بیشتر سایت‌های کلیدی صنعت نفت از جاسک گرفته تا میدان نفتی آزادگان، عسلویه، پالایشگاه آبادان و ... بودیم.
رفیع پرهیزگار در پایان تاکید کرد: تعریف درست مسائل و اولویت‌بندی خوب آن و انعکاس ایثار و تلاش کارکنان نقش بسزایی در تصمیم‌گیری درست و ریسک‌پذیری مسئولین خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر