/
۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷

بهره‌مندی بیش از ۹۸ درصدی استان تهران از گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران از بهره‌مندی ۹۸.۷ درصدی جمعیت این استان از گاز طبیعی خبر داد.
کد خبر : ۳۸۵۳۵
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی در حاشیه نشست مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت اظهار کرد: شرکت گاز استان تهران در سال ۹۹، ۴۶۳ کیلومتر شبکه‌گذاری و توزیع، ۱۲ هزار و ۶۳۶ مورد نصب انشعابات شهری و روستایی و ۱۲۴ هزار و ۱۸۶ پذیرش اشتراک را در کارنامه دارد.

وی افزود: از مجموع پروژه‌های گازرسانی انجام‌شده در سال ۹۹، گازرسانی به تعداد ۲۰ روستا به مرحله بهره‌برداری رسیده و پروژه‌های گازرسانی در ۳۵ روستا در حال اجراست.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، هم‌اکنون در این استان، ۴۹ شهر و ۵۳۹ روستا از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و ضریب پوشش گازرسانی شهری حدود ۹۹.۹ درصد و گازرسانی روستایی حدود ۹۷.۵ درصد است.

توکلی تصریح کرد: استفاده از وبینار در بستر کاملاً بومی برای نخستین بار در شرکت‌های گاز استانی، به صفر رساندن نشتی‌های زیرزمینی و فوقانی، استفاده از روش کامپوزیت برای تعمیر و استحکام‌دهی به خطوط لوله گاز، تولید مرکاپتان با مشخصات جدید برای نخستین‌بار در کشور، بعضی از مهم‌ترین اقدام‌های شرکت در سال گذشته بود.

وی یادآور شد: همچنین اجرای پروژه مدیریت استعداد و توانمندسازی فردی و سازمانی برای نخستین‌بار در شرکت ملی گاز ایران، تهیه کتاب مجموعه سؤال‌های فنی و عملیاتی حوزه گازرسانی و افزایش ضریب اطمینان شبکه گاز در قالب طرح مقاوم‌سازی، از دیگر موارد مهمی بود که از سوی شرکت گاز استان تهران در سال ۱۳۹۹ انجام شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر