/
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

توضیح روابط عمومی وزارت نفت درباره اظهارات الیاس نادران

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در پی اظهارات الیاس نادران در برنامه تلویزیونی جهان آرا ششم بهمن‌ماه درباره سخنان وزیر نفت درباره دلایل پیشنهاد صادرات روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در سال آینده و شروط تحقق آن، توضیحاتی منتشر کرد.
کد خبر : ۳۵۱۶۳

نبض نفت -  متن اطلاعیه اداره کل روابط عمومی وزارت نفت به شرح زیر است:

درباره شرایط تحقق پیشنهاد صادرات روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت و میعانات گازی در سال آینده (تأمین مالی، زمان و رفع موانع سیاسی) آن‌گونه که آقای نادران از موضوع «رفع موانع سیاسی به قطعیت نتیجه گرفته‌اند که این موضوع یعنی نه مذاکره، بلکه در مقابل نظام سلطه تسلیم شویم و هر آنچه را آنها خواستند  انجام دهیم تا نفت صادر کنیم» به آگاهی می‌رسانیم به هیچ‌وجه از سخنان مهندس زنگنه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، چه به‌صورت مستقیم و چه تلویحی، چنین معنایی برداشت نمی‌شود مگر آنکه در پی اغراض دیگری باشیم.

ارائه و بیان واقعیت‌های موجود در کشور در یک نشست تخصصی و کارشناسی و توضیح شفاف نکاتی که می‌تواند برای قانون‌گذاران کشور در مجلس مفید باشد، چنانچه دستمایه تفاسیر و اغراض سیاسی و جناحی قرار گیرد بی‌شک گره‌گشا نخواهد بود.

وزیر و مجموعه مدیران و ده‌ها هزار نفر از کارکنان خدوم صنعت نفت، در طول هفت سال گذشته که با دشوارترین شرایط تحریم و جنگ تمام‌عیار اقتصادی علیه دولت و ملت رشید ایران، همراه بوده است، با مقاومت و ایستادگی مثال‌زدنی و با بذل جان، مال و آبرو، برای تحقق اهداف کشور در صنعت نفت کوشیده‌اند که ثمره آن رکورد بالاترین صادرات نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی در شرایط تحریمی و ایجاد قدرت اقتصادی برای کشور بوده است.

این امر در کنار قدرت نظامی و امنیتی، نقشه‌های شوم بدخواهان ایران عزیز را بر هم زده و سبب شده است تا مقام‌های کشور در مذاکرات و راهبردهای سیاسی همواره از موضع عزت و اقتدار سخن گفته و هیچگاه در بن‌بست قرار نگیرند.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر