/
۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰

مانور ملی جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی در دریا

مدیرHSE شرکت حفاری شمال از حضور این شرکت در مانور ملی جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی در دریا خبر داد.
کد خبر : ۲۵۱۳۲
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شركت حفاری شمال – شركت حفاری شمال روز چهارشنبه مورخ 98/10/25 در مانور ملی جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی در دریا، در منطقه بندر امیرآباد، كه از سوی  سازمان بنادر و دریانوردی بعنوان مرجع ملی و مسئول اجرای کنوانسیونهای دریایی بین المللی و همچنین در جهت ارتقای سطح ایمنی دریایی ، حفاظت از محیط زیست دریا و نجات جان افراد در دریا ، سالیانه اقدام به انجام مانورهای مختلف در سطوح محلی ، منطقه ای ، ملی و فرا ملی می نماید، شركت نمود.
مهدی چنگیزی مدیر HSE شركت حفاری شمال عنوان کرد: شرکت حفاری شمال به دلیل سوابق عالی و تجارب ارزشمندی که طی ادوار گذشته و با برگزاری و مشارکت در مانورهای مختلفی همچون مانور مقابله با آلودگی نفتی کسب نموده است و همچنین با توجه به عضویت این شرکت در کارگروه همکاری در شرایط اضطراری و بحران صنایع همجوار پس کرانه شرقی دریای خزر و فعالیت عملیاتی چشمگیری که با استفاده از شناورهای ملکی خود (ایران بهشهر و راتا) و راهبری شناورهای کاسپین 3،2،1 و سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر در آبهای حوزه داخلی دریای خزر دارد، از جانب سازمان بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به مشارکت در مانور ملی مذکور دعوت شد.
وی در ادامه افزود: مانور ملی "جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی در دریا" در چهار بخش جستجو و نجات شناور و نفرات به آب افتاده (Search & Rescue)، مانور مبارزه با عملیات خرابکاری و ضد امنیتی(ISPS)، مانور مبارزه با حریق و آتش سوزی در شناور(Fire Fighting)، مانور مقابله با آلودگی نفتی و جمع آوری آن از سطح دریا برگزار شد.
چنگیزی با اشاره به اینكه شرکت حفاری شمال با حضور تیم تخصصی و عملیاتی خدمات دریایی و تیم نظارتی HSE در اجرای این مانور مشارکت نمود، اظهار داشت در انجام این مانور تعداد 20 ارگان، سازمان و شرکت با استفاده از 2 فروند بالگرد و 31 فروند شناور در بخش دریایی مشارکت داشته و شرکت حفاری شمال نیز با شناور "راتا " در بخش مبارزه با آتش نقش آفرینی کرد. وی در خاتمه از همکاری اداره خدمات دریایی برای هرچه بهتر برگزار شدن این مانور تشکر کرد.
لازم به ذکر است بدلیل محوریت شناور راتا در مانور اطفای حریق، شناور مذکور میزبان ارزیابان مانور اطفای حریق از میان سه شناور درگیر در این بخش بود که با توجه به بررسی انجام گرفته توسط ارزیابان سازمان بنادر و دریانوردی در بخش اطفای حریق، عملکرد کارکنان شناور راتا مثبت و مطابق با استاندارد های مورد انتظار لحاظ گردید. از ویژگی و نقاط قوت مانور مذکور، انجام آن مطابق با برنامه زمانبندی و بدون بروز هرگونه حادثه ای می باشد.
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر